Z psychomotoryką przez świat - Egipt

Do ostatniego kraju zwiedzanego podczas wakacyjnej podróży udaliśmy się samolotem. Musieliśmy obliczyć godziny startu i lądowania, tworząc z siebie żywy zegar. Udało się! Szczęśliwie dotarliśmy do Egiptu, gdzie wybraliśmy się na pustynię. Najpierw jednak skompletowaliśmy odpowiednie ubrania – na dzień, kiedy jest bardzo gorąco oraz na noc, kiedy jest zimno. Na pustyni zaskoczyła nas burza piaskowa! Musieliśmy szybko uciekać do najbliższej oazy, gdzie zawinięci w koce przeczekaliśmy burzę. Odbyliśmy również wycieczkę przez Nil, udaliśmy się na targ rybny, zwiedziliśmy egipskie piramidy, gdzie spotkaliśmy prawdziwe mumie! Ćwiczyliśmy również pisanie hieroglifów.

Z psychomotoryką przez świat - Chorwacja

Czwartego dnia zajęć poznaliśmy kolejne niesamowite miejsce, w którym słońce rozgrzewało nas swoimi promieniami, a najczystsze w regionie wody Adriatyku zachęcały do kąpieli. To oczywiście była Chorwacja, w której mogliśmy wypocząć zbierając i ozdabiając kamienie na plaży. Podjęliśmy także próbę zdobycia szczytu szczytem Vagamski Wierch. Niestety w pewnym momencie złapała nas „Bura” czyli bardzo silny wiatr. Musieliśmy trzymać się wszyscy razem, ale szczęśliwie udało nam się pokonać trudny tor przeszkód, a tym samym zdobyć szczyt. Wybraliśmy się również zobaczyć Jeziora Plitwickie, gdzie musieliśmy odtworzyć wg wzoru ścieżkę spacerową. Uczestniczyliśmy także w Karnawale w Rijece tworząc kolorowe maski oraz zwiedzaliśmy Park Narodowy KRK, w którym kręcony był film o Winnetou. My również przygotowaliśmy sobie pióropusze i ćwiczyliśmy strzały do celu.

Z psychomotoryką przez świat - Grecja

Kalimera! – tak przywitaliśmy się trzeciego dnia projektu, rozpoczynając zwiedzanie Grecji. „Kalimera” oznacza oczywiście „dzień dobry” po grecku. Poznając Grecję przeobraziliśmy się w Greków – wykonując wieńce laurowe oraz Greczynki – tworząc piękne i delikatne ozdoby. Tak ubrani mogliśmy poznać i zatańczyć grecki taniec – Zorbę. Następnie wzięliśmy udział w Igrzyskach Olimpijskich, które zakończyły się wręczeniem medali wszystkim uczestnikom.

Z psychomotoryką przez świat - Włochy

Drugi dzień upłynął nam pod znakiem MAKARONU😉 czyli naszej viagggio in Italia – podróży do Włoch. Jak się jednak dowiedzieliśmy makaron wcale nie pochodzi z Włoch, ale to właśnie we Włoszech jest go najwięcej: gwałtowny wzrost spożycia tego produktu datowany jest na czasy napoleońskie. Wówczas to słynny francuski przywódca w okresie kryzysu postanowił nakarmić makaronem głodny lud. Wiedzieliście o tym? Do naszych zadań należało przeprawienie weneckich gondoli na drugi brzeg, a także stworzenie własnej pizzy. Robiliśmy także eksperymenty w postaci wybuchających wulkanów wyobrażając sobie, że to Etna, Stromboli i Wezuwiusz. W ramach relaksu oglądaliśmy bajkę „Pinokio”.

Z psychomotoryką przez świat - Hiszpania

Pierwszego dnia wakacyjnych przygód udaliśmy się do Hiszpanii, by uczestniczyć w corridzie, strzelić gola Realowi Madryt oraz zatańczyć Flamenco. Mieliśmy także za zadanie odtworzenie hiszpańskich flag, które zostały wyprane w wybielaczu;) oraz zbudowanie Castallers. Castallers to budowanie wieży z ludzi, ale my wykorzystaliśmy do tego klocki-słomki oraz klocki-ludziki. Następnie porównywaliśmy, która wieża jest wyższa. Gotowaliśmy również Paella czyli najsłynniejszą potrawę Hiszpanii. Poznaliśmy także hiszpańskiego bohatera – Zorro.

Z psychomotoryką przez świat - Skandynawia

W ostatnią sobotę uczestnicy projektu "Z psychomotoryką przez świat" poznawali kraje Skandynawii. Rozpoczęli od poznania baśni Hansa Chrystiana Andersena pt. Królowa Śniegu, a później wraz z Gerdą udali się na poszukiwania Kaja. Oczywiście droga do odnalezienia chłopca wiodła przez różne zadania; musiały przepłynąć rzekę, policzyć oraz odpowiednio pogrupować kwiaty w ogrodzie wróżki, spotkały także rozbójniczkę, która kazała im przejść przez wąski mostek oraz wdrapać się na maszt! Ostatecznie na reniferach udało im się dotrzeć do zamku Królowej Śniegu i uwolnić chłopca:) To jednak nie był koniec wrażeń, ponieważ dzieci miały także możliwość zapoznania się z kulturą wikingów.... a także same próbowały się do nich upodobnić tworząc własnoręcznie czapki, tarcze i stroje :)

Informacja w sprawie projektu "Z psychomotoryką przez świat"

Szanowni Państwo,

Informujemy, że w dniach od 17 do 21 sierpnia 2020 roku zostaną zorganizowane w naszej Szkole zajęcia w ramach projektu „Z psychomotoryką przez świat”. Do udziału w zajęciach zapraszamy Uczniów będących uczestnikami tego projektu. Ze względów bezpieczeństwa wynikających w szczególności z zapobiegania rozprzestrzenianiu się pandemii choroby COVID-19, prosimy Państwa o zapoznanie się z Regulaminem uczestnictwa zamieszczonym poniżej oraz spełnienie niżej opisanych obowiązków:

Co trzeba zrobić:

• Zapoznać się z Regulaminem – link PDF i DOC
    • Zapoznać się, wypełnić i podpisać następujące załączniki:
    • Załącznik nr 1 - Karta kwalifikacyjna uczestnika wypoczynku – link PDF i DOC
    • Załącznik nr 2 – Oświadczenie – link PDF i DOC
    • Załącznik nr 3 – Zgoda – link PDF i DOC
    • Dostarczyć załączniki do Szkoły:
    • osobiście, w godz. 8.00 do 14.00 (wejście od tyłu budynku), lub
    • przesyłając za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej (e-Puap) i podpisując profilem zaufanym, lub
    • przesyłając pocztą tradycyjną.

Dokumenty będzie można również otrzymać w Sekretariacie Szkoły i wypełnić na miejscu.

UWAGA:

DOKUMENTY NALEŻY DOSTARCZYĆ DO SZKOŁY DO DNIA 13 SIERPNIA 2020 ROKU (CZWARTEK)

Jeśli nie macie Państwo możliwości wypełnienia i dostarczenia dokumentów do Szkoły
w wyznaczonym czasie, należy:

• poinformować koordynatora projektu o zgodzie na uczestnictwo syna/córki w zajęciach
    (sms lub e-mail) oraz
  • wypełnić i dostarczyć dokumenty obowiązkowo w pierwszym dniu zajęć.

NIESPEŁNIENIE OPISANYCH WYŻEJ OBOWIĄZKÓW UNIEMOŻLIWI UCZESTNICTWO PAŃSTWA SYNA/CÓRKI W ZAJĘCIACH PROJEKTOWYCH

Podobnie jak to miało miejsce podczas poprzednich zajęć, uczniom zostanie zapewniony dowóz na zajęcia i z powrotem oraz posiłek.

W razie pytań lub wątpliwości, do Państwa dyspozycji pozostaje koordynator projektu Pan Mariusz Nowak, tel. 507 229 677, e-mail: mnowak@zso7-gliwice.pl